środa, 27 września 2017

Tarta z rabarbarem

na migdałowym - pysznym, kruchym spodzie



Uwielbiam tarty, natomiast nie przepadam za rabarbarem :(( Skoro jednak jest sezon na rabarbar i wszyscy coś pieką z jego dodatkiem, postanowiłam i ja coś wyszukać. To co znalazłam okazało się strzałem w dziesiątkę, nawet rabarbar okazał się bardzo dobrym dodatkiem.
Tarta jest bardzo krucha i smaczna.
Zdjęcia są robione na drugi dzień, widać na nich, że ciasto wygląda wspaniale i nic nie straciło ani na smaku, ani na estetyce a spód pozostał kruchy, co mnie mile zaskoczyło. Z całą pewnością przepis na spód do tej tarty będę wykorzystywała jako bazę do innych tart, babeczek a nawet ciasteczek (z tego przepisu zostało mi trochę ciasta, więc rozwałkowałam je i wycięłam około 20-tu ciasteczek - pycha).



RADA - proponuję drobniej (niż na zdjęciu) pokroić rabarbar, będzie łatwiej kroić tartę a później ją pałaszować - ze smakiem oczywiście.
Przepis jest na formę o średnicy 26 cm, moja ma 27 cm a i tak zostało mi trochę ciasta - więc śmiało można piec w formie o około 30 cm średnicy.


Tarta z rabarbarem na migdałowym spodzie

ciasto:
20 dkg mąki
15 dkg cukru pudru
szczypta soli
5 dkg zmielonych migdałów
ziarenka z 1/2 laski wanilii
15 dkg masła
2 żółtka
nadzienie:
5 łodyg rabarbaru
4 łyżki cukru
3 jajka
375 ml mleka
7,5 dkg cukru
3 łyżki budyniu waniliowego - proszek
ziarenka z połowy laski wanilii
syrop:
15 dkg cukru
kilka kropel cytryny
odrobina wody (do rozpuszczenia cukru)

Ciasto:
Mąkę mieszamy z cukrem pudrem, solą i mielonymi migdałami. Do mąki dodajemy ziarenka wanilii i masło - dokładnie mieszamy (lekko zagniatamy) i dodajemy żółtka. Szybko zagniatamy ciasto. Owijamy folią i wstawiamy do lodówki na około 30 minut. Po tym czasie na oprószonej mąką powierzchni rozwałkowujemy ciasto tworząc koło i wylepiamy nim natłuszczoną i oprószoną mąką formę do tart. Formę z ciastem wstawiamy do lodówki na kolejne 30 min.
Ciasto pieczemy około 15 - 20 minut w 180 stopniach.

Nadzienie:
Rabarbar obieramy, tniemy na małe kawałki i mieszamy z cukrem, odstawiamy na 15 minut.
Jajka, mleko, cukier, ziarenka wanilii i proszek budyniowy mieszamy trzepaczką (mikserem) aż mieszanina stanie się gładka i jednolita. Przelewamy do rondla i podgrzewamy na średnim ogniu, stale mieszając, aż krem zgęstnieje (powinno to zająć nie więcej niż 5 minut). Zdejmujemy z ognia i przykrywamy folią, żeby nie zrobił się kożuch.

Syrop:
W garnku niewielką ilość wody mieszamy z cukrem i sokiem z cytryny, gotujemy, aż cukier się rozpuści, a syrop zgęstnieje.

Podpieczony spód wypełniamy kremem, układamy rabarbar(bez soku, który puścił) i pieczemy około 20 minut w temperaturze 200 stopni.
Gdy ciasto jest gotowe, za pomocą pędzelka smarujemy jego wierzch syropem.

SMACZNEGO :) 


Przepis pochodzi z miesięcznika "Moje Gotowanie" maj 2016.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz