niedziela, 8 grudnia 2013

Polewa czekoladowa

- bardzo prosta i smaczna :))

 



Przepis na tę polewę mam od zawsze, ale robię ją od jakiegoś roku. Wtedy właśnie nie było w sklepie polewy gotowej, której zawsze używałam i zmuszona byłam kupić produkt innej firmy. Polewa miała kwaśny zapach i cierpki smak - stwierdziłam wtedy, że świat schodzi na złą drogę i postanowiłam wrócić do korzeni ... :))
Podane proporcje są na typową, szybko zastygającą, lśniącą polewę. Ja niestety zmuszona jestem dodawać odrobinę mniej masła (100 g) ponieważ moja młodsza córka lubi, kiedy polewa na wierzchu ma skorupkę a pod spodem jest wilgotna.

Ta polewa u mnie w domu ma jeszcze jedno zastosowanie - kiedy dodam 4 łyżki mleka zamiast 2 - gęstnieje ale nie zastyga, tak robię kiedy piekę muffiny czekoladowe i po upieczeniu szprycuję je tak powstałą masą czekoladową - poezja. Przepis na muffiny trochę później :((

Polewa czekoladowa

125 g masła
2 łyżki mleka
0,5 szklanki cukru pudru
2 łyżki kakao

W rondelku podgrzać mleko z masłem do rozpuszczenia masła. Dodać cukier puder i wymieszać do rozpuszczenia cukru (cukier najlepiej przetrzeć przez sitko bo często ma grudki). Do tego dodać kakao i dokładnie rozmieszać cały czas podgrzewając. Polewę należy cały czas mieszać i podgrzewać na bardzo wolnym ogniu - aż zobaczymy że zaczyna się gotować (małe bąbelki powietrza idące od dna garnka). Lekko przestygniętą polewą należy polać ciasto i rozprowadzić równomiernie. Polewa szybko zastyga więc ocieknie tylko trochę.

10 komentarzy:

  1. Witam Dorotko.
    To prawda, ta polewa jest prosta i smaczna. To była moja pierwsza polewa, którą się nauczyłam robić. Jeszcze raz się potwierdza- "stare ale jare".
    Miłych przygotowań do świąt- pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Danusiu
    Uwielbiamy ją, zawsze robię trochę wiejcej, ponieważ przy "próbowaniu" połowa znika :)
    Mam jeszcze jeden przepis na polewę czekoladową - jeszcze starszy od tego, muszę go kiedyś reaktywować :)) Zgłosiłam się do akcji babeczkowo muffinkowej - nigdy nie brałam udziału w takiej akcji, w jakiejkolwiek akcji - w weekend biorę się za muffinki czekoladowe .... mam nadzieję, że nie polegnę.
    Miłego wieczoru Danusiu !

    OdpowiedzUsuń
  3. moja polewa się zwarzyla

    OdpowiedzUsuń
  4. Taka sytuacja jeszcze mi się nie przytrafiła, całkiem możliwe że się rozwarstwiła - wtedy wystarczy dodać odrobinę kakao. Możliwe, że to wina mleka lub złej jakości masła. Przykro mi bardzo, że próba z polewą się nie powiodła :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masło ma ogromne znaczenie - najlepsze masło ekstra 82% tłuszczu ze śmietanki pasteryzowanej, bez żadnych dodatków.

      Usuń
  5. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Polewa czekoladowa to prawdziwy niezbędnik moich deserów. Ta według przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/polewa-czekoladowa-przepis/ jeszcze nigdy mnie nie zawiodła. Zawsze wychodzi przepyszna i w dodatku pięknie błyszczy. Polecam ten przepis!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Polewa jest świetna.
    Dziękuję za przepis
    Jadwiga

    OdpowiedzUsuń